Vaginism

Smärtar det när du har samlag? Hos Lotuskliniken kan vi hjälpa dig som upplever smärta vid samlag.
4 500 kr
Dr Selma Mowazi

Nyfiken på mer information?

Ange dina uppgifter nedan så kontaktar vi dig för att boka en konsultation*

Har du smärta vid samlag? (Vaginism)

Vaginism eller slidkramp är en ganska vanlig åkomma med drygt 6 av 100 svenskor drabbade. Vid slidkramp har ofta delvis psykiska orsaker och har för många tjejer en förödande effekt på sexlivet då de på grund av åkomman inte kan genomföra samlag. Hjälp finns dock att få och är ofta effektiv. Det finns en rad olika behandlingsmetoder för att bota eller åtminstone lindra problemet.

Botox behandling

En ny och lovande metod är att använda Botox, som normalt förknippas med skönhetsingrepp. Botox är varumärkesnamnet för det extremt starka nervgiftet Botulinumtoxin som paralyserar muskeln som det injiceras i och gör den slapp i flera månader.

Om man injicerar Botox i slidmuskeln paralyseras den och kan inte krampa vid samlag. Även om paralysering s effekten försvinner efter några månader är målet att kroppen då ”lärt” sig att samlag inte gör ont och man därför inte reflexmässigt spänner sig.

Hur går det till?

På Lotuskliniken, du kommer att träffa  Dr. Selma Mowazi en erfaren gynekolog som har fått mer utbildnings för detta behandlingen, som kommer att undersöka dig bedöma din situation, och börjar med en rad tränings behandlingar innan och efter Botox behandlingen.

Behandlingen utförs med hjälp av lokal bedövning , tar ca 45 minuter.

Vad säger våra kunder?