Intimfillers

Intimfillers förstärker fuktigheten och återställer komforten i intima områden.
3 500 kr /ml
Dr Selma Mowazi

Nyfiken på mer information?

Ange dina uppgifter nedan så kontaktar vi dig för att boka en konsultation*

Vad innebär intim fillers?

Med detta menar man att injicera hyaluronsyra i vaginala slemhinnor eller i yttreblygdläpparna.

Hur går det till?

Man kan injicera hyaluronsyra gel direkt i vaginala slemhinnor precis i slidöppningen , för att förbättra kvaliteten på slemhinnorna.

Eller injektioner kan också injiceras i yttreblygdläpparna för att uppstrama huden, eller argumentera deras storleken.

Vilka är konsekvenserna av åldrande på vaginalslemhinnan?

De kvinnliga könsorganen – som alla kroppens organ – immuniseras inte mot tiden. Under klimakteriet påverkas vävnaderna i vulvarområdet särskilt av den minskande östrogenproduktionen.Utan östrogen tunnas och släpper vaginalslemhinnan ut och blir svagare.

Vagina förlorar sin smidighet och sin elasticitet. Dess naturliga skyddsmekanismer blir mindre effektiva, vilket ökar risken för vaginala infektioner.Som ett resultat kan dessa fysiska förändringar påverka kvinnors dagliga livskvalitet.

Vad kan jag förvänta mig efter vaginal eller intim filler?

Förstärker fuktigheten  och återställer komforten i intima områden. Slemhinnan blir mindre känslig för inflammation och tillhörande symtom minskar. Vulva smärta (dyspareunia), irritation och klåda minskar också. Att förbättra eller bibehålla din livskvalitet är en viktig fördel med intimfillers. Ytterligare injektionssessioner kan vara nödvändiga för att garantera ett optimalt och långvarigt resultat.

Finns det några kontraindikationer?

1. Gravid eller ammande kvinna.
  2. Områden som visar tecken på klinisk inflammation och / eller virusinfektion (t.ex. papillom, herpes), bakteriell, svamp (t.ex. trast) och / eller hos patienter som behandlas för dessa patologier.
  3. Patienter med känd överkänslighet mot en av komponenterna (hyaluronsyra).
  4. Kom ihåg att berätta för din läkare om din patologiska historia, såsom autoimmuna sjukdomar eller immunterapeutiska behandlingar.

Finns det några negativa effekter?

Efter en injektionssession, som med varje injektion av hyaluronsyra, kan vissa reaktioner förekomma, såsom svullnad, blåmärken, klåda, känslighet på injektionsstället . Eventuella biverkningar som kvarstår i mer än en vecka eller utseendet på andra biverkningar måste meddelas din läkare så snabbt som möjligt.

Resultat man kan förvänta sig
  • Förstärker fuktigheten
  • Återställer komforten i intima områden
  • Slemhinnan blir mindre känslig för inflammation